Próximo Seminario del Iecon

Seminario: "Peer effects vs. parental influence in the development of cognitive and non- cognitive skills in adolescence", Martes 25 de abril, Horario: 14:00 horas

Ponente:

• Ana Balsa (UM)

Coautores:

• Nestor Gandelman (ORT)
  • Flavia Roldán (ORT)

Abstract

This paper analyzes the relative role of peers vs. parents in the development of cognitive and non-cognitive skills during adolescence. We estimate a technology of skill formation in the spirit of Cunha and Heckman (2006) and identify peer effects on the basis of quasi-random assignment of students across classes, time varying data, and the use of instrumental variables. We find that students are more responsive to peers than parents when it comes to academic skills. But parents (and not peers) exert a positive and strong impact on children’s well-being, as measured by life satisfaction.

--

Los seminarios se realizan los martes a las 14 horas en la sala de reuniones del IECON (Joaquin Requena 1375). La participación es abierta a docentes, estudiantes y público en general.

Responsables: Pablo Galaso y Mauricio De Rosa

Calendario de seminarios

Puede agregar el calendario "Seminarios del IECON" a su calendario de Google mediante el siguiente enlace Ical (copie y pegue en su calendario de Google): https://www.google.com/calendar/ical/mpp0b9vdrnlfo03n0q7fj73btc%40group.calendar.google.com/public/basic.ics

Para instrucciones de cómo agregar un calendario ageno a tu calendario de Google, haga click aquí, y despliegue "Añadir mediante un enlace".