Próximos Seminarios del Iecon

Seminario a cargo de Matías Brum (IECON).

"Italian Migration to the United States: The Role of Pioneers' Locations".

Día: Martes 10/04 12hs.  Salón Multifuncional - Facultad de Ciencias Económicas y de Administración. Gonzalo Ramirez 1926. (ver más)

Abstract

This paper uses new data sets and a surname matching technique to investigate the effect of first-wave Italian migrants' location decisions on the size and location of later-wave migrants, by municipality of origin. Endogeneity is addressed by instrumenting location decisions of first-wave migrants with settlement patterns of non-Italian migrants. Results show that increased proportion of first-wave migrants in counties with greater income leads to additional increases in later-wave migration rates to specific counties of destination, but that the mean income of the average first-wave migrant has no effect on later-wave emigration rates to the US. In other words, results are consistent with income at destination affecting location decisions of later-wave migrants rather than emigration rates to the US as a whole.

Los seminarios se realizan los martes a las 14 horas en Salón Multifuncional de la Facultad de Ciencias Económicas y de Administración (Gonzalo Ramirez 1926) . La participación es abierta a docentes, estudiantes y público en general.

Responsables: Pablo Galaso y Mauricio De Rosa

Calendario de seminarios

Puede agregar el calendario "Seminarios del IECON" a su calendario de Google mediante el siguiente enlace Ical (copie y pegue en su calendario de Google): https://www.google.com/calendar/ical/mpp0b9vdrnlfo03n0q7fj73btc%40group.calendar.google.com/public/basic.ics

Para instrucciones de cómo agregar un calendario ageno a tu calendario de Google, haga click aquí, y despliegue "Añadir mediante un enlace".