Próximo Seminario del Iecon

Seminario: "Assessing the effect of public funding on private innovation investment in Uruguay", Martes 20 de junio, Horario: 14:00 horas

Ponente:

• Carlos Bianchi (IECON)

Coautor:

• Felipe Berrutti

Comenta:

• Gustavo Crespi (Banco Interamericano de Desarrollo)

Abstract

Despite the recent research efforts and methodological improvements, empirical evidence on the additionality effects of public innovation programs shows heterogeneous results by firm, sector, country and type of innovation. This paper assesses input additionality of public funding on private innovative investment of Uruguayan firms by applying a longitudinal analysis from 2001 to 2012. During this period, there was a dramatic increase of public innovation funds. However, the number of innovative firms remains stable and the amount of public funding for innovation at firm level is still very low. In this context, previous innovation experience appears as the most significant determinant of access to public innovation support. Moreover, we find evidence of a moderate substitution effect between public and private funds. We analyzed heterogeneous effects according to type of innovation, finding significant effects only for innovation based on acquisition of artifacts (embodied). We conclude on the main challenges of the current policy mix in Uruguay, stressing the relevance of further research lines on behavioral additionality to contribute to improve policy results.

--

Los seminarios se realizan los martes a las 14 horas en la sala de reuniones del IECON (Joaquin Requena 1375). La participación es abierta a docentes, estudiantes y público en general.

Responsables: Pablo Galaso y Mauricio De Rosa

Calendario de seminarios

Puede agregar el calendario "Seminarios del IECON" a su calendario de Google mediante el siguiente enlace Ical (copie y pegue en su calendario de Google): https://www.google.com/calendar/ical/mpp0b9vdrnlfo03n0q7fj73btc%40group.calendar.google.com/public/basic.ics

Para instrucciones de cómo agregar un calendario ageno a tu calendario de Google, haga click aquí, y despliegue "Añadir mediante un enlace".