Próximos Seminarios del Iecon

Seminario a cargo de Mery Ferrando (IECON y CORE - Université catholique de Louvain).
"Intra-household allocations with public goods: A new source of gender inequality".

Día: Martes 26/06 12hs.  Salón Multifuncional - Facultad de Ciencias Económicas y de Administración. Gonzalo Ramirez 1926. (ver más)

Abstract

This paper focuses on the consequences in terms of poverty and inequality of allowing individual marginal willingness to pay for joint consumption to differ, by treating it as a public good. I provide a flexible parametric estimation of a collective model with both private and public goods, which is estimated on a new dataset of Belgian households with detailed information on individual private and public consumption. Results show that this modeling approach significantly affects the evaluation of individual income. Given the significant lower marginal willingness to pay for the public good among women, their valuation of income is significantly lower than in an alternative approach. This translates into a higher level of poverty, especially among women, and significantly higher inequality relative to a model with equal shadow prices.

Los seminarios se realizan los martes a las 14 horas en Salón Multifuncional de la Facultad de Ciencias Económicas y de Administración (Gonzalo Ramirez 1926) . La participación es abierta a docentes, estudiantes y público en general.

Responsables: Paola Azar y Mauricio De Rosa

Calendario de seminarios

Puede agregar el calendario "Seminarios del IECON" a su calendario de Google mediante el siguiente enlace Ical (copie y pegue en su calendario de Google): https://www.google.com/calendar/ical/mpp0b9vdrnlfo03n0q7fj73btc%40group.calendar.google.com/public/basic.ics

Para instrucciones de cómo agregar un calendario ageno a tu calendario de Google, haga click aquí, y despliegue "Añadir mediante un enlace".